BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Tuesday, October 13, 2009

3 Hari Di KL


Hari Pertama

Ahad petang aku sampai pudu. pastu aku jalan sampai pasar seni. aku naik putra p university. aku tipon pali :

aku: pali, hang kat mana? aku sampai dah
pali: aku kt midvalley. hang bleh mai sini dak?
aku: nak p mcm mana? nek pa?
pali: hang nek putra sampai kl sentral paihtu hang tukaq nek komuter mai midvallley

Aku pun kata ok la. tpi bila aku pikiaq balik ish mesti org ramai. huhu. pastu aku bru tringat membe aku ada sorang(pakdin namanya) dok kat kg kerinchi. so, aku amik kputusan bek aku p lepak ngn dia sat. aku pon inpom pali kata nk p lepak ngn membe aku. biaq dia jalan2 ngn awek dia. hee :D. aku pun tipon pakdin.

aku: pakdin, hang dok watpa? lena ka?
pakdin: ha, aku baru mangkit. awat?
aku: dak aih, aku nk p lepak ngn hang ni. hang free dak?
pakdin: erm.. aku keja mlm ni. ha bulihla. mai la.
aku: ok2 sat g aku sampai aku tipon. jumpa kt kedai mamak bawah tuh.

Maka aku pun sampailah kt umh pakdin nih. jumpa la kat kedai mamak tuh. sembang pompang2. sampai la abih maggi sup ngn teh ais. pakdin plak baik hati blanja aku. Alhamdulillah. murah rezeki hg pakdin. dkt2 kui 6 lebey aku pun balik. pakdin pun dia nak p keja lepaih maghrib. tapi aku nk p mana? paihtu pali suh aku tunggu aku kt stesen kerinchi. dia amik tang tu. aku pun p la tangtu. lepaih dia antaq awek dia pa. kami p cuci gambaq aku sat. sambil2 p pasar mlm kt vads tu. takdak pa yg mnarik pun. aku beli rojak buah pelam ja. so kami amik kputusan balik umh dulu la. satg2 la kluaq p mkn. Dah balik umah pa mandi2 smayang2 online sat tgk tv. pastu p mkn kt kedai bawah tuh. Alhamdulillah skali lagi. pali plak blanja aku. murah rezeki hang pali. pas mkn tgk tb balik online paihtu lena.

Hari Kedua

Dah bangkit mandi2 siap2 nk p intibiu. pastu pali kata kita p open house dulu. mkn free. aku ikut ja lagipun awai lagi. tempat tu dgn tempat aku intibiu pun tak jauh mana. :D pas mkn aku pun dhantar ke Wisma E&C. Aku pun masuk la. isi borang pa pastu dia panggil masuk bilik(intibiu) :P mcm besa, sembang pompang2 mcm dok mniaga plak. aku minta gaji tinggi dia dok tawaq2. :P pastu setel la. pali pun amik aku. paihtu membe aku(megad namanya) nk ajak aku lepak. paihtu aku pun kol dia.

aku: ha, hang dok mana? nk jumpa kat mana?
megad: aku bru kuaq umah ni. jumpa kt mohsin dmansara. aku tak mkn lagi
aku: hang tak keja ka?
megad: dak, aku off sampai khamih(keja pa aku pun taktau off sampai 4 ari)

Aku pun tanya la pali dia tau dak tang mana. pastu dia kata tau, dia pun antaq aku p mohsin tuh. aku pun order teh ias dgn roti teloq. tunggu punya tunggu maka sampai la membe aku sorang nih. mcm besa, sembang pompang2 pang pang. pasai yg aku p intibiu nih dia yg tolong antaq resume. so panjang skit. ALhamdulillah. megad plak blanja aku. baik btui hati membe2 aku ni. murah rezeki depa seuma. InsyaAllah. dah setel suma dia pun antaq aku balik umh pali kt flora dmansara. dah balik umah rilex2 pa. mlm pali ajak p mkn kt kedai mkn idaman dekat2 dgn the curve. dah boh nc grg ayam ngn teh ais. sembang2 ngn pali. pasai keja pasai budget pa. dkt2 kui 10 camtu aku ngn pali pun balik umh. dah balik umh mcm besa. online sat tgk tb paihtu online. sampai la lena.

Hari Ketiga

Hari ni aku janji ngn megad nk kuaq lepak2. tp aku tipon dia kt 10 kali tak angkat2. tidoq mampuih kot. dia kata ptg nk kuaq ngn aku pastu nk antaq aku p stesen bas jln duta. last2 plan tukaq. pali msg aku ajak p mkn lam kui 3 camtu. pastu aku pun p la mkn ngn dia then balik umh ni balik. so skarang aku dok ngadap laptop. taktau nak watpa. aku pun apa g. contiang la blog nih sbb aku rasa lama plak bila tak updated 2 hari. :P so mlm ni, maybe pali yg antaq aku p jln duta. megad? aku pun taktau dia p mana. :D hee

to be continue...

Lepaih aku post blog tiba2 megad msg tanya "hang dok mana? aku tolong membe aku pindah ofis td" aku pun habaq la kt umah membe aku la. pastu dia diam ja. so aku paham2 sendiri la sama ada dia bz atau pun dia malas nk layan. :D Ya la kadang2 kita ni tak sedar ataupun taktau yg kita ni dah wat org tu tak suka or tk selesa dgn kita. for me baik kita terus terang ja. contohnya kapel, kalau dah tak suka, tak cinta, tak sayang bgtau ja awal2 takyah la nak tunggu tu tunggu ni. wat org lagi sakit ati ja. Ada seseorang ckp kat aku "ni kira ok break skarang kalau lagi lama, tak lagi sakit?" hmm lepaih aku dengaq tu baru aku rasa. btoi jugak. ok sambung balik pasai td. so dah megad tak msg aku pun biaq ja la. then lepak la kt umah tu dgn pali. dok men fb. curi buah2 kt barn buddy. pastu aku habaq kt pali "pali, aku lapaq" pastu pali kata "hang p amik nugget dlm peti aih hg goreng la" aku pun apa lagi. p la goreng nugget tu sampai abih. :P haha. pali yg suruh. dah mkn pa kenyang2 aku pun dok men iphone pali. dia boh game baru. game mengail. aku pun layan la. kui 9 camtu kami pun kluaq. sambil2 p mkn sambil2 antaq aku p stesen jln duta. sampai kt jln duta dlm kui 10 lebey camtu aku pun truih la beli tiket baih mara liner. tgh dok lepak2 ngn pali tgk bas sany express mai. aku pun"tudia pali.. elok aih baih dia.. baru lagi" pali pun "uih elok noh.. paihni bleh naik baih sany express la.. website pun ada tu.. leh book online kot.." aku sambung lagi " ish pali aku nk tukaq tiket la.. :P silap dah beli mara liner td.." aku pun terus melepak kt situ dgn pali sampai pukui 11 lebey camtu. paih salam2 pa ngn pali. aku pun nganga la tangtu sampai baih mai. naik2 ja baih aku pun lena. pagi td kui 5.30 sampai aloq staq. so bila aku dah kt aloq staq. crita pasai 3 hari aku di KL pun tamat.

So aku nak ucapkan ribuan terima kasih kat pali yg menyediakan tempat tinggal yg cukup selesa.. paihtu dok blanja aku sedia.. aku baru wak kluaq duit nk bayaq tgk2 dia bayaq dah.. dan tak lupa juga kepada suma membe2 yg lain.. :D


pali



2 comments:

pali said...

oi, mana curi pic ni? ni pic tahun 2001 kot ! hahaha.. rambut panjang lg..

bart, aku pasai kwn2 x berkira punyaa.. so hang pon tayah nk riso2 pasai aku blnja mkn semua tu.. nnti dpt keja kl br hg belanja aku makan blk.. time tu mmg aku nk demand mkn hebat2 :P

apa2 pon.. gudluck, all the best! aku doa hg dpt keja best cpt2 sket.. leh menyewa rumah aku.. lepaih tu apa lg.. WINNING E la !!

BART said...

ekeke.. shhhh.. jgnla habaq gambaq lama.. :P nway.. thanx pali.. InsyaAllah aku dpt keja.. no problem.. kita p pizza ka apa ka.. :D yeah.. yg penting winning E!! tp kena beli ps dulu.. haha..